Мета уроку. Формування інформаційної культури та академічної доброчесності учнів. Ознайомитися з основними видами інформації, що залишають цифровий слід і тінь в Інтернеті. Дослідити сервіси Google, що фіксують інформацію про користувача і впливають на результати роботи інших сервісів (пошук, реклама, підказки). Виявити відомості, які збирає про користувача Facebook і дізнатися як обмежити доступ до приватної інформації.
Хід уроку
Цифрова інформаційна мережа, що обплутала своєю павутиною всі комп'ютери на планеті, неминуче співіснує з такими явищами, як «цифровий слід» і «цифрова тінь». Цифрова тінь - це інформація, яку кожна сучасна людина створює про себе, сама того не підозрюючи, а цифровий слід - це гігабайти інформації, які користувачі щодня самостійно передають через Всесвітню павутину, відправляючи електронні листи з вкладенням, ділячись фільм або публікуючи пости в соціальних мережах.
Обсяг цифрового сліду кожної людини щодня постійно збільшується. Відповідальність за зберігання та використання цієї цифрової інформації покладається на певні організації, Інтернет-сервіси, провайдери і дата-центри, де все це розміщується фізично.
Інформаційна культура проявляється в людини:
· у конкретних навичках використання різних технічних пристроїв — від телефону до персонального комп’ютера та мережевих пристроїв;
· в умінні отримувати дані з різних джерел — від періодичних друкованих джерел до електронних комунікацій;
· в умінні подавати інформацію в зрозумілому вигляді та ефективно її використовувати;
· в уміннях працювати з повідомленнями різних видів.
Культурна людина повинна вміти оцінювати отримані відомості якісно, розуміти їх корисність, достовірність тощо.
Істотний елемент інформаційної культури — уміння приймати колективне рішення. Уміння ефективно взаємодіяти з іншими людьми — важлива ознака людини інформаційного суспільства.
Правила спілкування:
Немає коментарів:
Дописати коментар